به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الامارات الیوم، بر اساس گزارشی که شورای توسعه تجارت بینالملل چین درباره صنعت کنوانسیون و نمایشگاه منتشر کرده است، سال گذشته چین میزبان ۱۸۰۷ نمایشگاه اقتصادی و تجاری با مساحت کل نمایشگاه ۵۵.۷۶ میلیون متر مربع بود.
این گزارش که توسط خبرگزاری چینی "شینهوا" گزارش شده است، تأیید کرد که نمایشگاههای بزرگ از جمله نمایشگاه بینالمللی واردات چین، نمایشگاه واردات و صادرات چین (نمایشگاه کانتون)، نمایشگاه بینالمللی تجارت خدمات چین و محصولات بینالمللی مصرفکننده چین عادلانه، بسترهای همکاری بین المللی را برای تبادل فرصتها و گسترش همکاریها ایجاد کردهاند.
این گزارش با بیان اینکه در مجموع ۷۵۵ نمایشگاه صنعت سبک برگزار شده است، خاطرنشان کرد: نمایشگاههای حوزه مواد غذایی، آشامیدنی، دخانیات، مبلمان، ماشینآلات نجاری و مصالح ساختمانی از نظر تعداد و فضای نمایشگاهی رتبه اول را به خود اختصاص دادند.
بر اساس این گزارش، شورای توسعه تجارت بینالملل چین ۱۳ نمایشگاه را در خارج از چین برگزار کرده است که ۱۲ نمایشگاه آنلاین و یکی آفلاین بوده که حجم معاملات اولیه آن بیش از ۷۰ میلیون دلار آمریکا است.
این شورا در گزارش خود تاکید کرد که با بهبود اقتصاد چین، نمایشگاههایی با موضوعات ترویج مصرف سنتی، توسعه مصرف خدمات، ایجاد مصرف جدید و حمایت از مصرف سبز و کم کربن به رشد سریعی دست خواهند یافت.